Peking 19. marca 2025 – Čína za 40 dní neprijala ani jeden náklad LNG z USA a v súčasnosti nie sú na ceste do krajiny žiadne tankery LNG. S odvolaním sa na údaje od poskytovateľov informácií o sledovaní lodí a poskytovateľa energetických analýz spoločnosti Kpler to uviedla agentúra Bloomberg. Informoval o tom portál oilprice.
Zmrazenie nákupu amerického LNG má byť dôsledkom obchodnej vojny, ktorú prezident Donald Trump začal hneď po svojom nástupe do funkcie, keď na všetok čínsky dovoz uvalil dodatočné 10-percentné clo. Čína reagovala uvalením 15-percentného cla na dovoz LNG z USA a nižšie clo na dovoz ropy.
Po zavedení ciel začali čínski odberatelia LNG s dlhodobými dodávateľskými zmluvami s americkými producentmi odpredávať náklady do Európy, uviedla podľa oilprice.com agentúra Bloomberg s odvolaním sa na obchodné zdroje. Čínski obchodníci navyše ostali rezervovaní voči novým dlhodobým záväzkom na budúce dodávky z USA a snažia sa o dlhodobé dohody s producentmi na Blízkom východe, v Ázii a Tichomorí.
Bloomberg v tejto súvislosti poukázal na novú, 15-ročnú dohodu medzi spoločnosťami China Resources Gas International a austrálskou Woodside Energy, ktorá je prvou dlhodobou dohodou medzi čínskou a austrálskou spoločnosťou podpísanou za posledné roky.
Európe podľa oilprice.com takáto situácia vyhovuje vzhľadom na potrebu doplnenia zásob vyčerpaných po zime. To je však súčasne dôvod, pre ktorý dopyt zostane ešte nejaký čas zvýšený, čo očakáva aj Kpler.
Spoločnosť tiež revidovala dopyt po LNG v Južnej Kórei v roku 2025 smerom nahor a čínsky zas nadol na základe slabšieho dovozu LNG vo februári, ktorého dôvodom je s veľkou pravdepodobnosťou spomínaná obchodná vojna, uzavrel oilprice.com.